Dokazivanje inovativnog koncepta - TREĆI POZIV
Dokazivanje inovativnog koncepta
PREDMET POZIVA
Dodjela bespovratnih sredstava mikro, malim i srednjim poduzećima, te istraživačkim organizacijama, za sufinanciranje pretkomercijalnih aktivnosti u početnoj fazi razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških procesa, kako bi se utvrdio potencijal za komercijalizaciju, usmjerio daljnji razvoj i smanjio rizik investicije.
SVRHA I CILJ POZIVA
Povećanje spremnosti za razvoj novih proizvoda i procesa zbog poboljšanih istraživačko-razvojnih i inovacijskih kapaciteta poduzeća i znanstvenih organizacija.
Posebni ciljevi Poziva:
- Poboljšanje tržišne spremnosti rezultata istraživanja i razvoja,
- Unaprjeđenje kapaciteta poduzeća za istraživanje, razvoj i inovacije.
UKUPAN IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA:
UKUPNO: 6.399.893,82 EUR
Alokacija Poziva je podijeljena sukladno vrsti prijavitelja:
- za prijavitelje koji su fizičke osobe / poduzeća iznos bespovratnih sredstava raspoloživ za dodjelu u okviru ovog Poziva je 4.479.925,67 EUR;
- za prijavitelje koji su istraživačke organizacije iznos bespovratnih sredstava raspoloživ za dodjelu u okviru ovog Poziva 919.968,15 EUR.
- najniži iznos potpore 26.500,00 EUR
- najviši iznos potpore 50.000,00 EUR.
NATJEČAJ JE OTVOREN OD 01.10.2024. – 02.12.2024.
INTENZITET POTPORE:
- Potpore za istraživanje i razvoj
- Mikro i mala poduzeća – 70%;
- Srednja poduzeća – 60%.
- Potpore za inovacije za MSP-ove
- Mikro, mala i srednja poduzeća – 50%.
PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA:
Prijavitelji koji su poduzeća ili fizičke osobe projekt provode samostalno.
Prijavitelji koji su javne istraživačke organizacije projekt provode u obveznom partnerstvu s Prepoznatim centrom
Prijavitelji koji sami imaju status Prepoznatog centra, projekt provode samostalno.
Popis Prepoznatih centara za provedbu programa Dokazivanja inovativnog koncepta dostupan je na sljedećoj poveznici: poveznica.
Fizička osoba po evaluaciji projekta i nakon formiranja rang liste, a prije Odluke o financiranju potrebno je osnovati poduzeće koje će biti u 100% vlasništvu fizičke osobe prijavitelja i koje zadovoljava definiciju mikro, malog ili srednjeg poduzeća
POTPORA SE NE MOŽE DODIJELITI:
- udrugama ili dobrotvornim organizacijama
- paušalnim obrtima, zadrugama i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima
- fizičkoj osobi koja u trenutku prijave nije državljanin države članice EU-a i nema prebivalište na području Republike Hrvatske
- poduzećima koja nemaju poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH do trenutka dodjele bespovratnih sredstava
- prijavitelju/partneru koji nije izvršio isplate plaća zaposlenicima, plaćanje doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanje poreza u skladu s propisima RH
- fizičkoj osobi koja do trenutka donošenja Odluke o financiranju nije osnovala poduzeće koje zadovoljava definiciju mikro, malog ili srednjeg poduzeća
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
1) Istraživanje (TRL 3-4):
- Izrada prototipa;
- Demonstracija tehničke izvedivosti.
2.) Aktivnosti upravljanja inovacijskim ciklusom.
Aktivnost upravljanja inovacijskim ciklusom je obavezna za sve projekte bez obzira na to hoće li se projekt pokazati izvedivim ili ne. Aktivnost upravljanja inovacijskim ciklusom obuhvaća aktivnosti kao što su savjetovanje povezano s upravljanjem i zaštitom intelektualnog vlasništva i preliminarnu pretragu patentnih baza, provjeru pretpostavki i analizu vezano uz ciljanu uporabu, korisnike i tržište za rješenja koja se razvijaju projektom te identifikaciju sljedećih ključnih točaka u razvoju i komercijalizaciji kao i izradu plana kako ih dosegnuti u slučaju potvrde koncepta
3) Izrada dokumenata u svrhu komercijalizacije inovacije:
- Analiza tržišta;
- Izrada studije izvedivosti;
- Izrada koncepta i/ili strategije za razvoj i/ili komercijalizaciju proizvoda (studija ili plan za komercijalizaciju);
- Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva,
- Pretraga patenata
- Validacija ideje tj. tržišne potrebe, analiza strategije zaštite intelektualnog vlasništva
4) Administrativno vođenje projekta:
Izvršavanje administrativnih ugovornih obveza u provedbi projekta kao što su izvještavanje, priprema zahtjeva za plaćanje, priprema i provođenje postupaka nabave.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI:
1) Mikro, mali i srednji poduzetnici
A. Potpore za istraživanje i razvoj
1. Troškovi istraživačkog i projektnog osoblja (bruto 2) zaposlenih kod prijavitelja i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko projektni tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti.
3. Troškovi savjetodavnih usluga podrške Prepoznatih centara u upravljanju inovacijskim ciklusom.
Ukupan iznos troška usluga podrške Prepoznatih centara ne smije biti veći od 7% prihvatljivih troškova projekta.
4. Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt. Ako se ti instrumenti i oprema ne upotrebljavaju za projekt tijekom čitavog njihova vijeka trajanja, prihvatljivim troškovima smatraju se, u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima, samo troškovi amortizacije nastali u razdoblju trajanja projekta. Troškovi amortizacije prihvatljivi su samo ukoliko javna bespovratna sredstva nisu doprinijela stjecanju amortizirane imovine.
5. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projektaprojekta (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno povezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta. Napomena: Jedinična vrijednost sitnog inventara za potrebe projekta ne smije biti veći od 665,00 eura bez PDV-a
6. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja prijavitelja uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
B. Potpore za inovacije za MSP-ove
- Troškovi vanjskih usluga za izradu analize tržišta, izradu studije izvedivosti, izradu studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva. Navedeni troškovi ne smiju biti veći od 20% dodijeljenih bespovratnih sredstava. Troškovi službenih pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO, i sl.) nisu prihvatljivi.
2) Istraživačke organizacije
1. Troškovi osoblja (bruto 2) zaposlenih kod prijavitelja i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko projektni tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti.
3. Troškovi kupnje opreme (uključujući i IT opremu i softverska rješenja) za istraživanje i razvoj i troškovi povezani s nabavom opreme (dostava, instalacija, kalibracija, edukacija za korištenje koju nudi dobavljač opreme).
4. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno povezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta.
5. Troškovi vanjskih usluga analize tržišta, izrada studije izvedivosti, izrade studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva. Troškovi službenih pristojbi koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO, i sl.) nisu prihvatljivi.
6. Troškovi diseminacije. Troškovi diseminacije istraživačkih rezultata proizašlih iz projekta (npr. troškovi objave znanstvenih radova, lekture, kotizacije, povezani putni troškovi, troškovi smještaja i dnevnice, troškovi organizacije radionica/konferencija)
7. Troškovi upravljanja projektom. Troškovi internetske stranice projekta koji uključuju izradu i održavanje internet stranice.
8. Trošak vanjske stručne usluge za pripremu i provedbu postupka nabave i za potrebe administriranje projekta (upravljanje projektom) je prihvatljiv u slučaju kada prijavitelj ne potražuje navedene troškove kroz trošak osoblja. Ukupan iznos troškova ne smije biti veći od 15% prihvatljivih troškova projekta.
9. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja prijavitelja uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
Prihvatljive kategorije troškova partnera
Ukupan iznos prihvatljivih troškova partnera ne smije biti veći od 7% prihvatljivih troškova projekta.
1. Troškovi osoblja (bruto 2) zaposlenih kod partnera i novozaposlenih koji će raditi na provedbi projekta.
2. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta kod partnera izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja partnera uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
Ako trebate dodatne informacija ili konzultantske usluge za prijavu na Poziv Dokazivanje inovativnog koncepta ili za neki drugi oblik financiranja slobodno nas KONTAKTIRAJTE.
Ako se želite kvalitetno pripremiti za nadolazeći natječaj Dokazivanje inovativnog koncepta i saznati sve o svim mogućnostima bespovratnog financiranja molimo da nam pošaljete poruku s osnovnim informacijama koje uključuju Vaše ime, ime poduzeća, kontakt (email) i kratak opis djelatnosti kojom se bavite kao i planiranih ulaganja. Javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku.
KONTAKT:
info@aditus-pro.hr
zagreb@aditus-pro.hr
IZVOR: NPOO