Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava za Inovacije novoosnovanih poduzeća

inovacije novoosnovanih poduzeća

Bespovrata sredstava za inovacije novoosnovanih poduzeća

PREDMET POZIVA:

Pozivom Inovacije novoosnovanih poduzeća će se poticati projekti novih poduzeća do 36 mjeseci starosti, koji su u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, za lansiranje proizvoda koji su novi na tržištu, s naglaskom na radikalne inovacije i znatno poboljšanje u komercijalizaciji proizvoda uključujući zaštitu intelektualnog vlasništva, a čija je tehnološka zrelost izvan faze dokazivanja koncepta, odnosno u trenutku predaje projektnog prijedloga se nalaze u TRL 5-8. Isto će se poticati kroz podršku za razvoj inovacija i spremnosti za ulaganja investitora i poboljšanja u komercijalizaciji proizvoda.

CILJ NATJEČAJA

Potaknuti rast novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovativne proizvode u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, bazirane na znanju ili visokim tehnologijama, te budući razvoj i komercijalizaciju proizvoda i povećanje spremnosti poduzeća za investicije.

Natječaj Inovacije novoosnovanih poduzeća je u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029.  kojom se definira sedam tematskih prioritetnih područja u kojima će Republika Hrvatska javnim sredstvima poticati ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije. U sklopu S3 do 2029. definirana su sljedeća tematska prioritetna područja:

  • Personalizirana briga o zdravlju
  • Pametna i čista energija
  • Pametan i zeleni promet
  • Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
  • Održiva i kružna hrana
  • Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
  • Digitalni proizvodi i platforme.

Ciljana skupina: MSP-ovi

Ukupan iznos:  14.622.642EUR

Bespovratna sredstva: Od 20.000,00 do 120.000,00 eura 

Intenzitete potpore: 85%

Očekivani datum objave: 31.10.2024.

Prihvatljivost prijavitelja

  • prihvatljiv prijavitelj po ovom Pozivu je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik
  • prijavitelj je neuvršteni novoosnovani MSP do 36 mjeseci nakon registracije[1], pod uvjetom da ispunjava sljedeće uvjete:
    • da nije preuzelo djelatnost drugog poduzeća;
    • da još nije raspodijelilo dobit;
    • nije osnovano spajanjem ili podjelom.

Novoosnovani MSP-ovi su oni koji su osnovani najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga i ne odnosi se na postojeća poduzeća koja će se zatvoriti i ponovno otvoriti ili na ona koja su nastala spajanjem ili podjelom.

U slučaju da je poduzeće prijavitelja u odnosu povezanog poduzeća s drugim poduzećem koje može ostvariti vladajući utjecaj sukladno članku 3. Priloga I Uredbe o općem skupnom izuzeću, ovaj kriterij prihvatljivosti mora biti potvrđen i za sva poduzeća u tom odnosu da bi se poduzeće smatralo novoosnovanim i bilo prihvatljivo po ovom pozivu.

Poduzeća kontrolirana od strane vlasnika prethodno zatvorenih poduzeća ne mogu koristiti ovu potporu ukoliko je novo poduzeće operativno u istim ili srodnim sektorima kao i zatvorena tvrtka. Ovo ograničenje se odnosi na razdoblje od 12 (dvanaest) mjeseci od dana na koji je poduzeće zatvoreno.

  • mora biti osnovan najmanje trideset (30) dana prije dana predaje projektnog prijedloga.
  • mora navesti vlastite kapacitete za provedbu projekta (obrazložiti ljudske, financijske, tehničke i/ili tehnološke resurse potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, kao i za provedbu post-projektnih aktivnosti).
  • mora dokazati da u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja
  • mora imati jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi predaji projektnog prijedloga,
  • ne posluju unutar sljedećih sektora (neprihvatljivi sektori):
    • Poslovanje nekretninama (NKD oznaka 68);
    • Djelatnosti kockanja i klađenja (aktivnosti koje se odnose na proizvodnju, izgradnju, distribuciju, obradu, trgovinu ili softver) (NKD oznaka 92);
    • Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
    • Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
    • Ulaganja radi postizanja smanjenja emisija stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
    • Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
    • Ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
    • Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
    • Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
    • Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza;
    • Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava

Prihvatljive aktivnosti

Prihvatljive su aktivnosti namijenjene razvoju inovativnih proizvoda u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3 koji se u trenutku predaje projektnog prijedloga nalaze u TRL 5 – TRL 8 te koji su novost na tržištu. Prihvatljive su i aktivnosti povezane s pripremom za lansiranje na tržište proizvoda koji je predmet aktivnosti razvoja. Projekti koji nemaju za cilj lansiranje gotovog proizvoda na tržište nisu prihvatljivi. Proizvodi mogu biti materijalni i nematerijalni (uključujući usluge).

Kroz Poziv inovacije novoosnovanih poduzeća će se financirati sljedeće prihvatljive aktivnosti:

Razvoj inovativnog proizvoda

Prihvatljive aktivnosti mogu obuhvaćati sljedeće:

  1. Daljnji razvoj tehnološke spremnosti proizvoda, uključujući testiranje, demonstraciju i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod te optimizaciju,
  2. Prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
  3. Revizija studije izvedivosti,
  4. Dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda zahtjevima tržišta,
  5. Zaštita i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom, uključujući prijave za priznanje prava i provođenje postupka za priznanje prava intelektualnog vlasništva i izradu strateškog plana zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom.
  6. Priprema proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija.

U slučaju da se utvrdi da je razina tehnološke spremnosti inovativnog proizvoda u trenutku predaje projektnog prijedloga TRL 4, projekt može biti prihvatljiv za financiranje pod uvjetom da će za financiranje prihvatljive biti tek aktivnosti koje se odnose na razvoj proizvoda od TRL 5 na više, odnosno, prijavitelj mora sam iz vlastitih sredstava financirati aktivnosti do tehnološke razvijenosti proizvoda TRL 5, unutar propisanog trajanja provedbe projekta.

U slučaju da prijavitelj posjeduje dokaz o iskazanom interesu tržišta i/ili dokaz o statusu zaštite intelektualnog vlasništva, iste je potrebno priložiti u Prijavni obrazac u karticu Prilozi, sekciju Prilozi i ostala obavezna dokumentacija.

Ako je intelektualno vlasništvo nad proizvodom koji je predmet projekta već zaštićeno, obvezno se u sklopu projektnog prijedloga mora priložiti dokaz o statusu zaštiteintelektualnog vlasništva. U takvim slučajevima prihvatljiv je samo projekt kod kojeg je poduzeće prijavitelja vlasnik intelektualnog vlasništva. Projektni prijedlozi koji uključuju razvoj proizvoda čije intelektualno vlasništvo je u vlasništvu nekog drugog poduzeća ili je ograničeno ugovorima s drugim stranama u pogledu korištenja, vlasništva ili drugih stvarnih prava, neće biti prihvatljivi za financiranje.

Priprema lansiranja proizvoda

Aktivnost se ne može provoditi samostalno, nego samo zajedno s aktivnosti Razvoj inovativnog proizvoda.

Prihvatljive aktivnosti mogu obuhvaćati sljedeće:

  1. Izrada marketinškog plana i revizija poslovnog i marketinškog plana,
  2. Istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju,
  3. Verifikacija analize tržišta i/ili tržišne potrebe,
  4. Operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda na tržište,
  5. Pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja.

Prihvatljivi troškovi vezani uz skupinu aktivnosti Priprema lansiranja proizvoda mogu iznositi najviše 30 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta.

Korisnici se potiču da koriste usluge mentoriranja koju pružaju certificirani mentori uključeni u Mrežu mentora kroz mrežu poduzetničkih potpornih institucija (PPI), koje su članice Mreže BOND.

Prihvatljivi troškovi

  • Troškovi nabave instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta;
  • Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta;
  • Troškovi instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta;
  • Troškovi pristupa digitalnim platformama koje pružaju softver kao servisno rješenje (SaaS), pristup platformama za razvoj softvera, softverske licence i drugi slični troškovi koji su neophodni za provedbu projekta te za vrijeme trajanje projekta;
  • Troškovi vanjskih usluga:
    • Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije (savjetodavne usluge i pomoć u području prijenosa znanja, stjecanja, zaštite i iskorištavanja nematerijalne imovine, primjene normi i propisa koji ih obuhvaćaju),
    • Troškovi usluga podrške inovacijama (odnose se na osiguravanje banaka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda.),
    • Troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva),
    • Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima,
  • Troškovi usluga potrebnih za provedbu projektnih aktivnosti poput istraživanja i analize tržišta, testiranja proizvoda, izrade marketinškog plana, dizajna proizvoda, itd.;
  • Troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga (prihvatljivo od dana objave poziva), usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka nabave te vođenje projekta – do iznosa od 7.000,00 EUR prihvatljivih troškova.

Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.

  • Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju sljedeće:
    • troškove najma i održavanja prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjenu istrošenih materijala i elemenata, periodične i izvanredne radove i popravke),
    • režijske troškove koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije).

Ako trebate dodatne informacija ili konzultantske usluge da bi ostvarili potpore za inovacije novoosnovanih poduzeća ili za prijavu na neki od najavljenih Natječaja ili za neki drugi oblik financiranja slobodno nas KONTAKTIRAJTE.

Ako se želite kvalitetno pripremiti za potpore za inovacije novoosnovanih poduzeća molimo da nam pošaljete poruku s osnovnim informacijama koje uključuju Vaše ime, ime poduzeća, kontakt (email) i kratak opis djelatnosti kojom se bavite kao i planiranih ulaganja. Javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku.

IZVOR: esavjetovanje

ADITUS PRO

info@aditus-pro.hr
zagreb@aditus-pro.hr