Jačanje kapaciteta OCD-a za odgovaranje na potrebe lokalne zajednice
Opći cilj Poziva je osigurati razvoj civilnoga društva u Republici Hrvatskoj koji osigurava ujednačen regionalni društveno –ekonomski rast i demokratski razvoj Republike Hrvatske.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI:
- Prva skupina za financiranje
- udruge osnovane sukladno Zakonu o udrugama
- Druga skupina za financiranje:
- udruge osnovane sukladno Zakonu o udrugama
- zaklade osnovane sukladno Zakonu o zakladama
- pravne osobe vjerske zajednice – osnovane sukladno Zakonu o pravnom položaju vjerskih zajednica
IZNOS POTPORE: Od od 200.000,00 kn do 500.000,00 kn
INTENZITET: 100%
UKUPNA VRIJEDNOST NATJEČAJA: 100.000.000,00 kn
ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE: Od 4. siječnja 2021. godine od 9:00 sati. do 30. lipnja 2021. godine.
Specifični ciljevi Poziva:
- Jačati kapacitete OCD-a aktivnih u lokalnim zajednicama za provedbu aktivnosti prilagođenih lokalnim problemima.
- Jačati kapacitete OCD-a za neposredan rad na područjima koja se financiraju kroz Europski socijalni fond (zapošljavanje, obrazovanje, socijalno uključivanje, dobro upravljanje) na lokalnoj razini.
- Unaprijediti kapacitete organizacija civilnoga društva za pružanje učinkovitog odgovora na potrebe lokalne zajednice u kriznim situacijama.
UVJETI ZA PRIJAVITELJE
Prijavitelj i partneri
Na Poziv na dostavu projektnih prijedloga prijavitelj se mora prijaviti u projektnom partnerstvu. U provedbi projekta mora sudjelovati najmanje jedna udruga (neovisno je li u ulozi prijavitelja ili partnera) te najmanje jedna javnaznanstvena institucija/organizacija iz STEM područja upisana u Upisnik znanstvenih organizacija ili javna visoko-obrazovna institucija iz STEM područja upisana u Upisnik visokih učilišta.
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI PRIJAVITELJA:
- Prva skupina za financiranje
- Udruga
- Registrirana za obavljanje djelatnost u Republici Hrvatskoj prije 1. siječnja 2020. godine
- Upisana u Registar neprofitnih organizacija najmanje šest mjeseci prije podnošenja projektnog prijedloga
- Vodi transparentno financijsko poslovanje
- Nema duga po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju ili mu je odobrena odgoda plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje
- Nije prekršio odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih izvora
- Nije u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku zatvaranja, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije
- Do sada nije provodila projekte financirane iz EU fondova kao nositelj, odnosno do trenutka prijave na Poziv nema potpisan ugovor o provedbi projekta financiranog iz EU fondova
- Iznos godišnjeg prihoda organizacije ne premašuje najviši iznos financiranja koji se može ostvariti u okviru Poziva
- Druga skupina za financiranje
- Udruge, zadruge, pravne osobe vjerske zajednice
- Registriran za obavljanje djelatnosti u Republici Hrvatskoj najmanje godinu dana do dana podnošenja projektnog prijedloga
- Upisana u Registar neprofitnih najmanje godinu dana prije podnošenja projektnog prijedloga
- Vodi transparentno financijsko poslovanje
- Nema duga po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju
- Nije u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku zatvaranja, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije
- Ima dostatne financijske, stručne, iskustvene i provedbene kapacitete za provedbu projekta u suradnji s partnerima
- Nije prekršio odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih izvora
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI PARTNERA:
Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s barem jednom udrugom ukoliko ista već nije prijavitelj.
Partneri mogu biti:
- udruge osnovane sukladno Zakonu o udrugama
- zaklade osnovane sukladno Zakonu o zakladama
- pravne osobe vjerskih zajednica – osnovane, registrirane i djeluju sukladno Zakonu o
- pravnom položaju vjerskih zajednica
- udruge poslodavaca osnovane sukladno Zakonu o radu
- sindikati osnovani sukladno Zakonu o radu
- ustanove osnovane sukladno Zakonu o ustanovama
- jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
UVJETI PRIJAVE PROJEKTNIH PRIJEDLOGA
Lokacija – Projektne aktivnosti se moraju provoditi u Republici Hrvatskoj. Ukoliko je to opravdano i nužno za postizanje ciljeva projekta, pojedine aktivnosti moguće je organizirati izvan teritorija Republike Hrvatske, ali isključivo na području Europske unije.
Trajanje i početak provedbe – Planirano trajanje provedbe projekata je od 12 do 18 mjeseca, od dana sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
ELEMENT 1
Jačanje kapaciteta lokalnih organizacija civilnoga društva – OBVEZAN ELEMENT
Prihvatljive aktivnosti su sljedeće
- organiziranje izobrazbe predstavnika organizacija civilnoga društva u području financijskog upravljanja i prikupljanja sredstava te zakonodavnog okvira za djelovanje organizacija civilnoga društva
- osmišljavanje i provedba izobrazbe i drugih oblika jačanja i unaprjeđenja kapaciteta zaposlenika i/ili volontera organizacija civilnoga društva za neposredan rad u području socijalnog uključivanja i obrazovanja, uključujući prilagodbu poslovanja uz primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija; poticanje volonterstva u lokalnoj zajednici (organiziranje volonterskih programa)
- organiziranje neposrednih, lokalnih inicijativa u području zapošljavanja, socijalnog uključivanja, obrazovanja i dobrog upravljanja
- jačanje kapaciteta OCD-a za unapređivanje javne svijesti i aktivnosti zagovaranja i rješavanja potreba ranjivih skupina, posebno uslijed kriznih situacija;
- osmišljavanje, izrada i provedba online programa i radionica, pružanja psihološke i savjetodavne pomoći osobama koje su pretrpjele traumu, stres ili gubitak uslijed krizne situacije
- izrada online i digitalnih priručnika, igara, simulacija i drugih alata za samopomoć i podršku ranjivim skupinama
- jačanje kapaciteta OCD-a i pružanje učinkovitog odgovora na potrebe lokalne zajednice, posebno u kriznim situacijama (mapiranje potreba i usluga lokalne zajednice za upravljanje kriznim situacijama);
- sudjelovanje i suradnja OCD-a s tijelima javne vlasti u razvoju strategija/planova i inovativnih alata za upravljanje kriznim situacijama na lokalnoj razini
ELEMENT 2
Jačanje kapaciteta OCD-a i provedba savjetovanja udruga kao poslodavaca u kriznim situacijama – IZBORNI ELEMENT
Prihvatljive aktivnosti su sljedeće:
- razvoj i provedba mentorskih programa za prilagodbu OCD-a kao poslodavaca za online poslovanje i organiziranje rada na daljinu (uključujući edukacije i osnaživanje slabije informatički pismenih korisnika za online poslovanje i uspostavljanje home office-a).
ELEMENT 3
Promidžba i vidljivost – OBVEZNI ELEMENT
Sve aktivnosti kojima je svrha promidžba i vidljivost projektnog prijedloga moraju osigurati osnovne elemente vidljivosti vezano uz ESI fondove. Komunikacijske aktivnosti mogu uključivati izradu promotivnih materijala (AV sadržaja, brošura, letaka, plakata i dr.), organizaciju promotivnih i informativnih događaja i info pultova, izradu mrežnih stranica projekta, diseminaciju informacija o projektu putem javnih medija (tisak, radio, televizija, internet) i sl.
ELEMENT 4
Upravljanje projektom i administracija – OBVEZNI ELEMENT
Ovaj element osigurava pravovremeno, učinkovito i ispravno tehničko i administrativno provođenje svih projektnih aktivnosti i obveza koje proizlaze iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava od strane korisnika. Osobe angažirane u elementu Upravljanje projektom i administracija moraju biti angažirane isključivo putem ugovora o radu/rješenja o prijemu u službu kod prijavitelja ili partnera.
FINANCIJSKI ZAHTJEVI
Proračun projekta je procjena izdataka provedbe svih projektnih aktivnosti. Iznosi uključeni u proračun projekta moraju biti realni i troškovno učinkoviti, tj. navedeni izdaci moraju biti nužni za ostvarivanje očekivanih ishoda i rezultata, te temeljeni na tržišnim cijenama.
Prihvatljive izdatke predstavljaju:
- izravni troškovi
- ostali izravni troškovi
- neizravni troškovi
IZRAVNI TROŠKOVI OSOBLJA su izravni troškovi rada koji imaju obilježja radnog odnosa (temelje se na npr. ugovoru o radu ili sl. dokumentu, a nastanak troška se dokazuje platnom listom).
Prihvatljivi izravni troškovi osoblja uključuju:
- plaću voditelja projekta i plaće drugih osoba koje izravno sudjeluju u provedbi projektnih aktivnosti, odnosno izravno doprinose ostvarenju jednog ili više ciljeva projekta, i to prema udjelu radnog vremena koje osoba provodi na provedbi projektnih aktivnosti
- naknade za prijevoz, prigodne nagrade/naknade radniku u stvarno isplaćenom iznosu, a najviše do neoporezivog godišnjeg iznosa, naknade plaće za koje poslodavac ne može dobiti povrat iz drugih izvora (npr. bolovanje do 42 dana)
Napomena: Izravni troškovi osoblja ne uključuju:
- putne troškove (osim troškova prijevoza osoblja koje je obuhvaćeno zakonski reguliranim
- davanjima na plaću)
- ugovore o uslugama s pravnim osobama,
- ugovore o uslugama s fizičkim osobama te materijale potrebne osoblju projekta za provedbu projektnih aktivnosti ili zadataka
OSTALI IZRAVNI TROŠKOVI
- Troškovi zaposlenih na projektu
- troškovi putovanja u zemlji i inozemstvu za zaposlene na projektu (ali isključivo na području Europske unije),
- troškovi vezani za sudjelovanje u programima formalnog obrazovanja.
- Troškovi sudionika projektnih aktivnosti
- troškovi putovanja u zemlji i inozemstvu (ali isključivo na području Europske unije),
- troškovi prijevoza na mjesto i s mjesta provedbe projektnih aktivnosti
- troškovi vezani uz sudjelovanje u projektnim aktivnostima (troškovi hrane i pića),
- troškovi vezani za sudjelovanje u programima formalnog obrazovanja.
- Troškovi volontera
- džeparac za putovanja isplaćen volonterima, uz uvjet da iznos džeparca nije viši od iznosa dnevnica propisanih za državne službenike (ukoliko je isplaćen džeparac ne isplaćuje se naknada za prehranu),
- računom potvrđene novčane naknade isplaćene u svrhu troškova putovanja, smještaja i prehrane koji nastanu u vezi s volontiranjem
- računom potvrđene novčane naknade isplaćene za plaćanje radne odjeće, opreme i predmeta za zaštitu potrebnih za volontiranje,
- novčane naknade isplaćene u svrhu plaćanja medicinskih usluga i cjepiva primljenih u svrhu obavljanja volontiranja
- novčane naknade isplaćene za troškove edukacije izvan školskog sustava potrebne za volontiranje
- Troškovi najma prostora
- trošak najma prostora prihvatljiv je ukoliko se izravno može povezati s projektnim aktivnostima, osim za element Upravljanje projektom i administracija
- Troškovi promidžbe i vidljivosti
- troškovi organizacije promotivnih aktivnosti (npr. najam prostora, audio-vizualnih pomagala itd.),
- materijalni troškovi koji su potrebni za organizaciju okruglih stolova, tiskovnih konferencija (npr. promotivni materijali, pozivi, ugostiteljske usluge),
- troškovi vanjskih usluga za aktivnosti oglašavanja, odnosa s javnošću i sl.,
- priprema, oblikovanje, prijevod, tisak promotivnog materijala i dostava, uspostava i održavanje internetskih stranica, troškovi oglasa, objava, odnosno zakupa medijskog prostora, marketinško komuniciranje, savjetovanje i sl.,
- Troškovi vanjskih usluga
- usluge s područja informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- naknade za vanjske usluge izravno povezane s provedbom projektnih aktivnosti isplaćene pravnim i fizičkim osobama, osim za element „Upravljanje projektom i administracija“.
- Troškovi nabave
- troškovi nabave opreme za provedbu projektnih aktivnosti, osim za element Upravljanje projektom i administracija,
- nabava radnog materijala i drugih popratnih troškova za provedbu projektnih aktivnosti.
Napomene: Troškovi nabave opreme su prihvatljiv trošak ukoliko su isti nužni za ostvarenje ciljeva i mogu se jasno povezati s projektnim aktivnostima te doprinose ostvarenju ciljeva projekta.
NEIZRAVNI TROŠKOVI
Neizravni troškovi su troškovi koji nastanu u okviru projekta, ali nisu u izravnoj vezi s ostvarenjem jednog ili više ciljeva projekta, odnosno nisu izravno povezani ili se ne mogu povezati s pojedinačnom aktivnošću projekta, a koje čine troškovi usluga računovodstva, troškovi usluga čišćenja, troškovi telefona, vode, električne energije, troškovi poštarine, uredski materijal i slično).
Neizravni troškovi izračunavaju se primjenom fiksne stope od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja.
Izravni troškovi osoblja izračunavaju se primjenom fiksne stope od 20% ostalih izravnih troškova koji nisu troškovi osoblja te operacije.
Ako trebate dodatne informacija ili konzultantske usluge za prijavu na Natječaj ili za neki drugi oblik financiranja slobodno nas kontaktirajte:
Kontakt Split: 098 160 1261
Kontakt Zagreb: 098 923 1979
Izvor: Strukturnifondovi