
Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju poslovanja i odlazak na sajmove
Predmet Poziva
Cilj je jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem njihovog sudjelovanja na međunarodnim sajmovima. To uključuje predstavljanje proizvoda i usluga na novim inozemnim tržištima, povećanje mogućnosti za poslovnu suradnju s inozemnim partnerima te otvaranje novih tržišnih prilika.
Svrha Poziva
Svrha je povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te poboljšati njihov udio u izvozu roba i usluga. Time se želi osigurati bolja pozicija MSP-ova u međunarodnom poslovnom okruženju, što doprinosi njihovoj konkurentnosti i održivom rastu.
Vrsta Poziva: otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava.
Bespovratna sredstva dodjeljuju se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog poziva, do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan iznos bespovratnih sredstava – 25.000.000,00 EUR
Bespovratna sredstva: Od 6.000,00 do 60.000,00 eura
Intenzitet potpore:
- Mikro i malo poduzeće – 75%
- Srednje poduzeće – 60%
Prihvatljivost prijavitelja
KRITERIJI ZA ISKLJUČENJE:
- Ako je prijavitelj udruga ili dobrotvorna organizacija
- Ako prijavitelj nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
- Ako prijavitelj nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
- Prijavitelju koji ne može iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija). Navedeni podaci izračunavaju se prema godišnjem financijskom izvješću za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
- Prijavitelju čiji poslovni prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga iznose manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
- Prijavitelju koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak a ima iskazan gubitak prema DOH obrascima za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
Prihvatljive aktivnosti i troškovi
Kako bi bile prihvatljive, sve aktivnosti moraju voditi prezentiranju poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva.
NASTUP NA SAJMU
Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) koji je upisan u baze www.auma.de.
Nastup na sajmu uključuje:
- sudjelovanje na međunarodnom sajmu
- najam izložbenog prostora
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
- angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
- prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
- isplata dnevnica zaposlenika
- najam smještaja za zaposlenike
- aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma.
Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu uključuju:
- kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
- najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- promotivni materijali za nastup na sajmu
- prevoditelj za vrijeme trajanja sajma.
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta, sukladno čl. 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060)..
Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:
- putne troškove – prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka;
- dnevnice[1] zaposlenika – po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/ po sajmu)
- smještaj – najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice
- troškove promidžbe i vidljivosti projekta;
Iznos dnevnice uređen je odredbama Odluke o visini dnevnice za službeno putovanje u inozemstvo za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, a uvjeti za isplatu dnevnice uređeni su odredbama Uredbe o izdacima za službena putovanja u inozemstvo koji se korisnicima državnog proračuna priznaju u materijalne troškove.
Ako trebate konzultantske usluge za prijavu na natječa Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju ili dodatne informacije vezane za bespovratna sredstva za poduzetnike u 2025. godini slobodno nas KONTAKTIRAJTE.
Ako se želite kvalitetno pripremiti za nadolazeće natječaj Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju, molimo da nam pošaljete poruku s osnovnim informacijama koje uključuju Vaše ime, ime poduzeća, kontakt (email) i kratak opis djelatnosti kojom se bavite kao i planiranih ulaganja. Javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku.
Izvor: esavjetovanje
ADITUS PRO TEAM
KONTAKT:
info@aditus-pro.hr
zagreb@aditus-pro.hr