Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju poslovanja i odlazak na sajmove

Predmet Poziva
Cilj je jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem njihovog sudjelovanja na međunarodnim sajmovima. To uključuje predstavljanje proizvoda i usluga na novim inozemnim tržištima, povećanje mogućnosti za poslovnu suradnju s inozemnim partnerima te otvaranje novih tržišnih prilika. ​

Svrha Poziva
Svrha je povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te poboljšati njihov udio u izvozu roba i usluga. Time se želi osigurati bolja pozicija MSP-ova u međunarodnom poslovnom okruženju, što doprinosi njihovoj konkurentnosti i održivom rastu.

Vrsta Poziva: otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava.

Bespovratna sredstva dodjeljuju se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog poziva, do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv.

Ukupan iznos bespovratnih sredstava25.000.000,00 EUR

Bespovratna sredstva: Od 6.000,00 do 60.000,00 eura 

Intenzitet potpore:

  • Mikro i malo poduzeće – 75%
  • Srednje poduzeće – 60%

Prihvatljivost prijavitelja

KRITERIJI ZA ISKLJUČENJE:

  • Ako je prijavitelj udruga ili dobrotvorna organizacija
  • Ako prijavitelj nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
  • Ako prijavitelj nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
  • Prijavitelju koji ne može iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija). Navedeni podaci izračunavaju se prema godišnjem financijskom izvješću za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
  • Prijavitelju čiji poslovni prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga iznose manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
  • Prijavitelju koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak  a ima iskazan gubitak prema DOH obrascima za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga

Prihvatljive aktivnosti i troškovi

Kako bi bile prihvatljive, sve aktivnosti moraju voditi prezentiranju poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva.

NASTUP NA SAJMU

Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji  je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP)  koji je upisan u baze www.auma.de.

Nastup na sajmu uključuje:

  • sudjelovanje na međunarodnom sajmu
  • najam izložbenog prostora
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
  • angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
  • prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
  • isplata dnevnica zaposlenika
  • najam smještaja za zaposlenike
  • aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta

Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma.

Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu uključuju:

  • kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
  • najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • promotivni materijali za nastup na sajmu
  • prevoditelj za vrijeme trajanja sajma.

Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta, sukladno čl. 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060)..

Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:

  • putne troškove – prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka;
  • dnevnice[1] zaposlenika – po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/ po sajmu)
  • smještaj – najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice
  • troškove promidžbe i vidljivosti projekta;

Iznos dnevnice uređen  je odredbama Odluke o visini dnevnice za službeno putovanje u inozemstvo za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, a uvjeti za isplatu dnevnice uređeni su odredbama Uredbe o izdacima za službena putovanja u inozemstvo koji se korisnicima državnog proračuna priznaju u materijalne troškove.

Ako trebate konzultantske usluge za prijavu na natječa Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju ili dodatne informacije vezane za bespovratna sredstva za poduzetnike u 2025. godini slobodno nas KONTAKTIRAJTE.

Ako se želite kvalitetno pripremiti za nadolazeće natječaj Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju, molimo da nam pošaljete poruku s osnovnim informacijama koje uključuju Vaše ime, ime poduzeća, kontakt (email) i kratak opis djelatnosti kojom se bavite kao i planiranih ulaganja. Javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku.

Izvor: esavjetovanje

ADITUS PRO TEAM

KONTAKT:

info@aditus-pro.hr
zagreb@aditus-pro.hr