Digitalizacija poslovanja MSP-ova

Digitalizacija poslovanja MSP-ova

Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije

PREDMET POZIVA:

Digitalizacija poslovanja MSP-ova će osigurati pružanje podrške MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije, prema nišama više dodane vrijednosti regionalnog gospodarstva Panonske, Sjevrne i Jadranske Hrvatske, pritom doprinoseći horizontalno S3 viziji i transformacijskim ciljevima S3 tematskih prioritetnih područja.

CILJ NATJEČAJA

Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.

Natječaj Digitalizacija poslovanja MSP-ova je u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029.  kojom se definira sedam tematskih prioritetnih područja u kojima će Republika Hrvatska javnim sredstvima poticati ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije. U sklopu S3 do 2029. definirana su sljedeća tematska prioritetna područja:

  • Personalizirana briga o zdravlju
  • Pametna i čista energija
  • Pametan i zeleni promet
  • Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
  • Održiva i kružna hrana
  • Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
  • Digitalni proizvodi i platforme

Pozivom Digitalizacija poslovanja MSP-ova će se potaknuti primjena i unapređenje digitalnih tehnologija u mikro, malim i srednjim poduzećima, koje će rezultirati značajno poboljšanim metodama proizvodnje, isporuke ili organizacijskim promjenama poduzeća. Ulaganja su usmjerena jačanju konkurentnosti MSP-ova kroz digitalnu transformaciju prema nišama više dodane vrijednosti.

Ciljana skupina: MSP-ovi

Ukupan iznos:  28.000.000 EUR

  • Jadranska Hrvastka – 8.000.000,00 EUR
  • Sjeverna Hrvastka – 6.000.000,00 EUR
  • Panonska Hrvastka – 16.000.000,00 EUR

Bespovratna sredstva: Od 20.000,00 do 120.000,00 eura 

Intenzitete potpore: 5085%

  • Mikro poduzeće – novoosnovano – 85% (do 3 godine starosti)
  • Mikro poduzeće – 80%
  • Malo poduzeće – 65%
  • Srednje poduzeće – 50%

Datum prijave: Natječaj u najavi

Prihvatljivost prijavitelja

  • prihvatljiv prijavitelj po ovom Pozivu je pravna ili fizička osoba koja je je mikro, mali i srednji poduzetnik
  • Prijavitelj koji u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nema registriran poslovni nastan u RH mora udovoljavati svim uvjetima prihvatljivosti Poziva te isto dokazuje dokumentima propisanim ovim Pozivom i jednakovrijednim dokumentima u skladu sa zakonodavstvom zemlje u kojoj ima registrirano sjedište. Također, prijavitelj koji u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nema registriran poslovni nastan u RH isti treba registrirati najkasnije do trenutka plaćanja potpore

KRITERIJI ZA ISKLJUČENJE:

  • ako je prijavitelj udruga ili dobrotvorna organizacija
  • ako prijavitelj nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti (ne odnosi se na registraciju pojedinačnih djelatnosti) najmanje u godini koja prethodi godini  podnošenja projektnog prijedloga
  • ako prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije registriran za prihvatljive djelatnosti (sektore) u kojima provodi prihvatljive aktivnosti
  • ako prijavitelj djeluje u sektoru J 58.2 Izdavanje softvera i K Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti
  • ako prijavitelj djeluje u sektoru primarne proizvodnje proizvoda ribarstva i akvakulture
  • ako prijavitelj djeluje u sektoru primarne proizvodnje poljoprivrednih proizvoda
  • ako prijavitelj nema minimalno jednog zaposlenog na puno radno vrijeme (na temelju sati rada) prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci
  • ako ukupni poslovni prihodi prijavitelja iznose manje od 100 % ukupno zatražene potpore prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci

PRIHVATLJIVOST PROJEKTA

  • Projekt je u skladu s predmetom i svrhom Poziva
  • Projekt je u skladu s Programom i predstavlja djelotvoran doprinos ostvarenju ciljeva Prioriteta 1., Industrijska tranzicija hrvatskih regija, Specifični cilj RSO 1.3. Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima, među ostalim i kroz produktivna ulaganja, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji – Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030., Strategija digitalne Hrvatske za razdoblje do 2032. godine i Plan za industrijsku tranziciju Sjeverne Hrvatske
  • Projekt je usklađen s S3, a planirane projektne aktivnosti će se provoditi u okviru minimalno jednog tematskog prioritetnog područja S3
  • Projekt se provodi na području Sjeverne, Panonske ili Jadranske Hrvatske
  • Projekt i planirani rezultati projekta u skladu su s definiranim prioritetnim nišama RLV-a, sve projektne aktivnosti moraju se odvijati u okviru prioritetnih niša jednog ili više RLV predmetne NUTS 2 regije (regije provedbe projekta), a pripadajući troškovi moraju nastati u prihvatljivoj regiji, i rezultat projekta mora ima ekonomski i društveni učinak u NUTS 2 regiji prijavitelja
  • Aktivnosti projekta odvijaju se u prihvatljivom sektoru, u skladu su s prihvatljivim aktivnostima ovog Poziva i obavezno uključuju aktivnosti uvođenja digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i/ili sustava
  • Projektne aktivnosti neće se odvijati u sektoru poslovanja nekretninama, trgovine na veliko i malo, djelatnostima povezanim s kockanjem i klađenjem, financijskim djelatnostima i djelatnostima osiguranja, pravnim i računovodstvenim djelatnostima ili trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava, odnosno navedeni sektori neće imati koristi od potpore koja se dodjeljuje po ovom Pozivu
  • Predviđeno trajanje provedbe projekta nije duže od 12 mjeseci od dana početka provedbe projekta

Prihvatljive aktivnosti

 

  1. Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja , opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika
  2. Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća

Napomena: Aktivnosti pod br. 2. ne mogu se provoditi samostalno, nego isključivo zajedno s aktivnosti pod brojem 1.

Prihvatljivi troškovi

Prihvatljive kategorije troškova

Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1.

  • troškovi  nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje)
  • troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
  • troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
  • troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
  • troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti 
  • edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta

Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2.

  • usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).

 

Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta). Korisnik će koristiti pojednostavljenu metodu izračuna neizravnih troškova primjenom fiksne stope, koja iznosi maksimalno 5 % od ukupnih prihvatljivih izravnih troškova projekta. Neće biti dozvoljeni pojedinačni troškovi potrošnog uredskog materijala i uredske opreme, pojedinačni režijski troškovi (npr. grijanje/hlađenje, struja, voda, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl.) te troškovi održavanja uredskih prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjena istrošenih materijala i elemenata, periodični i izvanredni radovi i popravci).

Ako trebate dodatne informacija ili konzultantske usluge da bi ostvarili potpore za natječaj Digitalizacija poslovanja MSP-ova ili za prijavu na neki od najavljenih Natječaja ili za neki drugi oblik financiranja slobodno nas KONTAKTIRAJTE.

Ako se želite kvalitetno pripremiti za Poziv Digitalizacija poslovanja MSP-ova molimo da nam pošaljete poruku s osnovnim informacijama koje uključuju Vaše ime, ime poduzeća, kontakt (email) i kratak opis djelatnosti kojom se bavite kao i planiranih ulaganja. Javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku.

IZVOR: esavjetovanje

ADITUS PRO

info@aditus-pro.hr
zagreb@aditus-pro.hr